-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1342 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

در حالي كه ائمه((عليهم السلام)) براي امرار معاش كار مي كردند چرا روحانيون براي امرار معاش كار نمي كنند؟
اين صحيح است كه امامان ما((عليهم السلام)) كار مي كرده اند; ولي بايد توجّه داشت كه اگر روحانيون بخواهند به تحصيل و اشتغالات علمي و ديني بپردازند امكان اينكه بتوانند به كارهاي اقتصادي نيز اشتغال داشته باشند وجود ندارد. امامان چون از علوم لدنّي برخوردار بوده اند و براي علوم خويش به تحصيل نياز نداشته اند مي توانستند به كار اشتغال داشته باشند.
اين امر در روحانيون منحصر نيست. آيا اساتيد دانشگاه و كارمندان مؤسسات آموزشي هم لازم است كار توليدي انجام دهند؟ آيا آموزش دين از آموزش هاي ديگر كم ارزش تر است تا محصّلين و اساتيد آنها را علاوه بر تحصيل به كار ديگري هم ملزم بدانيم؟ در حالي كه قشر روحانيّت با كمترين برداشت از جامعه بيشترين خدمت را انجام مي دهد.
توجّه به اين نكته نيز لازم است، كه به عنوان مثال امام علي((عليه السلام)) زماني به كار پرداخت و زمين را شخم زد كه از كار كردن بر روي استعداد انسان ها، كه كار اصلي پيامبران((عليهم السلام)) و پيروان سيره آنهاست، ممنوع و محروم شده بود.
از اين گذشته لازم است در تاريخ علماي گذشته و كنوني مراجعه اي صورت گيرد تا مشخص شود چقدر بزرگاني كه هر دو وظيفه را جمع كرده اند و هم اكنون نيز اين سيره ادامه دارد.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ1871ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.